Believe in Yourself

تجربه من از شرکت در آزمون نظام مهندسی

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۲۷ ب.ظ


به عنوان اولین مطلب این وبلاگ میخواهم از تجربه ام از شرکت در آزمون نظام مهندسی بنویسم و امیدوارم که مفید واقع شود.


من در آزمون نظام‌مهندسی بهمن‌ماه سال 97 شرکت کردم و در رشته اجرا مهندسی عمران قبول شدم. من از تابستان 97 تصمیم گرفتم طبق برنامه‌ای که برای خواندن داشتم پیش روم و همان دو سه هفته اول هم تقریباً خوب پیش رفتم و مباحث 6 و 10 که کتابشان را از دوره کارشناسی داشتم را کم‌وبیش روزنامه وار خواندم تا اینکه به دلیل کار تمام‌وقت و موعد دفاع پایان‌نامه جز مباحث آسان‌تر که صرفاً روزنامه وار خواندم و مطمئنم روز امتحان هیچ‌کدام از ای مطالب در خاطرم نمانده بود، عملاً هیچ تلاش دیگری نکرده بودم. فقط تمام مباحث البته به‌جز جوش و مبحث 17 که آن روز پولم نرسید به‌علاوه نمونه سؤالات سال‌های گذشته و کلیدواژه‌ها را خریدم ولی تا روز امتحان حتی یک کلمه هم از آن‌ها نخواندم.


روز امتحان هم که 11 بهمن 97 بود با فکر اینکه آزمون اجرا بعدازظهر 5 شنبه است و آزمون نظارت صبح جمعه 12 بهمن برای اجرا آماده شدم.هنگام رفتن به جلسه آزمون اجرا تازه متوجه شدم که نظارت صبح همان روز یعنی پنجشنبه بوده است و من از آزمون جامانده‌ام اما چون نخوانده بودم زیاد ناراحت نشدم. باعجله تمام کتاب‌ها رو داخل کوله‌پشتی جا دادم و به جلسه رفتم و دیدم همه با امکانات آمده‌اند که نشان می‌داد اولین باری نیست که در آزمون شرکت می‌کنند.


آزمون که شروع شد طبق تصمیم قبلی از سؤال میانی  شروع به پاسخ‌دهی کردم و هر واژه‌ای که به نظرم در سؤال مهم‌ترین بود را در کلیدواژه پیدا می‌کردم و با توجه به مبحث مربوطه پاسخ می‌دادم. حتی جزوه‌هایی که خود سایت inbr.ir در سایت قرار داده بود پرینت گرفتم که واقعاً کاربردی بود. با این روش پیش رفتم تا پایان آزمون که دیدم از 60 سؤال به 33 سؤال جواب داده‌ام و تقریباً راضی از جلسه درآمدم و خوب طبق نتیجه آزمون تنها یکی از این جواب‌ها غلط بود و من با 53 درصد قبول شد.


به نظرم در این آزمون تنها سرعت عمل و یافتن واژه‌های مهم سؤالات و توجه به پرسشی که سؤال دارد اعم از اینکه حاوی کلمات حداقل، حداکثر و ... و در کل دقت به متن سؤال می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.

همچنین تهیه کتاب‌های کلیدواژه که من از انتشارات سری عمران تهیه کردم، و ترجیحاً کتاب سؤالات سال‌های گذشته و آزمون هفتگی می‌تواند مفید باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۰
elham gh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی